Recenzie: Prima noapte - Marc Levy

duminică, ianuarie 04, 2015 bydee-make-up 0 Comments

Hello ladies,

    Dis de dimineata intr-o duminica in care ninge cu fulgi mari si pufosi, stau in fata calculatorului cu o cana plina cu cafea aromata si ma pregatesc de un nou articol. Si daca tot e o zi dedicata relaxarii, m-am gandit sa va povestesc cate ceva despre ultima carte pe care am lecturat-o in 2014.


    Probabil va amintiti recenzia de luna trecuta in care va prezentasem romanul Prima zi si imi manifestam nerabdarea vis-à-vis de continuarea aventurii celor doua personaje principale: Keira si Adrian.
    Ei bine, nu a trebuit sa astept prea mult deoarece libraria online pe care o prefer m-a tentat prea tare asa ca dupa cateva zile Prima noapte ma imbia sa o parcurg.
    Din cauza nerabdarii am facut ceva ce pana acum mi se parea inacceptabil: am abandonat cartea pe care o lecturam si am inceput sa o parcurg cat mai repede cu putinta.
    Chiar daca nu sunt o fana a spoilerelor nu am cum sa nu incep sa va povestesc putin din actiunea acestei carti fara sa va spun ca desi Prima zi s-a terminat in “coada de peste” (cunoasteti zicala, nu?) in Prima noapte aflam ca personajul principal feminin traieste asa cum speram la sfarsitul primului volum.
    Aventurile continua pe parcursul a 480 de pagini iar cei doi indragostiti reusesc sa elucideze misterul care i-a impins in calatoria in jurul lumii. Desi nu gasesc toate componentele hartii pe care o cautau cu atata sete de cunoastere, cei doi reusesc sa reproduca elementele cheie si descopera de la ce a inceput totul si de ce toti cei care cunosteau secretul doreau sa il tainuiasca.
    Datorita faptului ca par de neoprit, se hotaraste ca decizia finala, cea in care vor dezvalui marea descoperire sa le apartina.
   Spre deosebire de Prima zi, o mare parte a romanului Prima noapte este compus ca si un jurnal care ii apartine lui Adrian care este intrerupt pe alocuri de actiunea personajelor secunare mai mult sau mai putin pozitive.
    As dori sa subliniez ca, desi cartea este scrisa de acelasi autor, actiunea mi s-a parut usor fortata poate putin chiar prea “indulcita” pe alocuri. Marc Levy incearca prea mult sa dovedeasca ca dragostea, prietenia si pasiunea merg mana-n mana, lucru care era deja dovedit si demonstrat in primul volum. Finalul mi s-a parut previzibil dar m-a deranjat faptul ca autorul a uitat sa ne prezinte si deznodamantul celorlate personaje secundare, in special al celui care mi s-a parut destul de important, care a contribuit destul de mult la elucidarea misterului acestui roman.
     Cum se incheie aventura? Nu va pot dezvalui dar va las pe voi sa descoperiti daca aveti curaj sa parcurgeti filele celor doua romane.
    Va mai dau un singur pont: actiunea, desi mult mai usoara mi se pare o combinatie intre Dan Brown si Simon Toyne.

    Si daca tot mi-am facut cont pe goodreads.com, pentru ca lista mea de carti sa fie si mai mare doresc sa va spun ca  Prima noapte a beneficiat de trei stele din partea mea (sincera sa fiu i-as fi oferit 2.5 dar am rotunjit, ca la scoala)

    Cam atat pe ziua de azi.
    Sunt curioasa daca voi ati citit carti scrise de acest autor si ce recomandari ati avea pentru mine.

Kiss Kiss Dee


You Might Also Like