OOTD: 100% romanesc

miercuri, iulie 22, 2015 bydee-make-up 0 Comments

Hello ladies,

    Ma plimb tiptil prin iarba si incerc sa-mi imaginez cum ar fi fost daca as fi trait atunci. 
    Atunci cand viata era simpla, iar portul national era singura tendinta pe care puteai sa o urmezi. O ie chipesa si-o fusta asemenea te faceau sa te simti cea mandra dintre mandre.
    Oare cum era pe-atunci?
    Cand cositele erau cea mai mare bogatie pe care o tanara putea sa o aiba, mandria ei!
    Cand o petrecere in sat era prilej de bucurie, la care se-aduna toata lumea iar tu-ti scoteai din sifonier costumul popular de sarbatoare. Pe ala bun, nu pe cel pecare-l purtai toata ziua. Luai cateva flori, improvizai o coronita si gata si accesorizarea! Cata simplitate, cata frumusete!
    Rapeai priviri admirative, sau zambete sincere si incercai sa profiti cat mai mult de timpul pe care-l ai la dispozitie pentru ca n-aveai voie sa stai mai mult de ora apusului pentru ca maicuta te certa si tu voiai sa o superi. Te-ncingeai intr-o hora, dansai cu zel si-apoi repejor acasa cu gandul la urmatoarea petrecere....
    Oare cum era pe-atunci?
    Fara calculatoare, televizoare doar cu radioul de unde mai aflai cate o stire si tare mult te mai bucurai ca erai printre primii care aflau nouatile, pentru ca nu toata lumea isi permitea sa aiba o asemeea comoara.
     Cu un condei si-o calimara puteai sa-ti asterni gandurile pe-o coala de hartie dar cu economie, nu risipim nimic!
    Oare cum era pe-atunci?
    Cand totul era simplu, de la viata, la alimentatie, pana la oameni.
    Oare cum era pe-atunci?


    Mi-am dorit enorm sa postez si o tinuta 100% la romaneasca si iata ca in sfarsit am reusit!
    Costumul popular, cu varsta-i inaintata s-a bucurat ca e scos la aer si ne-a permis sa-l imortalizam din toate pozitiile. N-a obiectat nici macar cand m-am asezat pe iarba, ii era dor de vremurile acelea...
    Am cautat locatia potrivita, ora perfecta (aproape ca am nimerit-o), coafura adecvata si-am plecat cu zambete largi locul cu pricina.
    Sper ca o sa va placa postarea mea pentru ca este una dintre cele mai speciale "sedinte foto" la care am participat iar valoarea sa sentimentala este inestimabila!
     Mamamare a mea iubita, sunt mandra ca sunt romanca! Si asa voi fi mereu!



    Toate costumele mele populare au radacini oltenesti, sunt de la mamamare (v-am mai povestit de dansa folosind apelativul bunica dar ei nu-i place si spune ca bunica e o persoana batrana, iar dansa nu e, are doar 85 de ani asa ca m-am gandit ca ar fi cazul sa-i spun asa ca de obicei - mamamare) si le iubesc enorm!
    Tin minte si-acum serbarile din clasele 1-4 in care doamna invatatoare ne alinia pe toti si ne invata cate un dans popular. In ziua respectiva, fiecare trebuia sa vina cu un costum popular si de fiecare data eu eram cea diferita. Toata lumea era imbracata cu costume ardelenesti eu fiind singura cu port oltenesc. Copiii se uitau sceptic la mine spunandu-mi ca nu am un costum corespunzator iar eu mergeam trista acasa.
    De fiecare data mamare imi spunea: Lasa Dienuto, nu te mai intrista! Al tau e mai special! Al tau e oltenesc! Acum, o cred si apreciez faptul ca fiecare piesa vestimentara cu o varsta de invidiat a fost pastrata impecabil.
    Si eu le voi pastra la fel, promit!







    Sper ca v-a placut postarea de azi. E ceva putin mai diferit decat ceea ce postez eu de obicei dar e ceva personal, e ceva ce iubesc.
    Acum sunt curioasa daca mai avem mandre romancute printre noi? Cine mai poarta ia mai ceva ca pe un Chanel?

Kiss Kiss Dee

You Might Also Like