Poftiti la... o plimbare prin zapada (Paltinis - editia de iarna)?

duminică, ianuarie 24, 2016 bydee-make-up 0 Comments

Hello hello,

     Mi-a fost prea dor de aceasta rubricuta si zau ca n-am avut astampa pana nu am incropit un articol pentru a o mai dezmorti putin.
    Chiar daca mica noastra escapada a avut loc fix in ultima zi a anului 2015, cadrul mi se pare actual asa ca mi-am permis sa ma prezint in fata voastra cu o postare incarcata cu omat.
    Ce ziceti, ma insotiti?


    Ca orice iubitoari de natura, iarna simtim ca nu mai avem stare, ni se face dor de multe si nu mai stim cum sa o luam la goana din barlog pentru a descoperi locatii noi. Dar ce ne facem cu zapada? Dar cu temperaturile negative?
    Pai, stati ca va spun eu:
- ne infofolim bine, bine astfel incat sa ne simtim confortabil. Dupa ce ne incalzim, corpul nostru percepe temperaturile cu 15 grade in plus asa ca trebuie sa avem in vedere si acest aspect.
- avem grija cu ce ne incaltam pentru ca in cazul in care incaltamintea nu este corespunzatoare, s-a dus si cu buna dispozitie si cu sanatatea noastra. 
- betele de trekking sunt foarte utile si in acest sezon, asa ca putem sa le scoatem de la naftalina;
- ochelarii de soare ne protejeaza foarte mult asa ca, nu trebuie uitati;
- in cazul in care aveti un termos, ar fi bine sa-l luati cu voi, in caz contrar ceai cald pastrat la o temperatura decenta (eu am avut doua sticle de 0.5l pe care le-am pastrat in buzunarele interioare ale gecii si ne-am descurcat si la -15 grade);
- entuziasm, optimism si zambete.
    Si pentru ca in ultima perioada, temperaturile negative nu ne mai sperie, ne-am uitat la prognoza am vazut ca va fi o zi cu soare cu dinti, ne-am pregatit jucariile si am fugit.
     Ne-am propus sa facem o mica plimbare in Paltinis, dar stiti cum suntem noi cand ne propunem "o scurta drumetie", nu-i asa?
    In jurul orei 10 parcam masina, ne uitam unul la altul si radeam cu zambete inghetate. totul era bocna in jurul nostru si ne intrebam daca ideea pe care am avut-o a fost suficient de stralucita pentru ultima zi din an.
    Eh, ce-o fi o fi! Si-am plecat.
    Despre frumosul traseu spre Poiana Gaujoara v-am mai povestit de mai multe ori, iar acesta este primul articol pe care i l-am dedicat asa ca voi continua drumetia chiar din poiana minunata.


    Totu-i alb in jurul nostru, frigul face zapada sa scartaie, acestea fiind singurele zgomote care ne insotesc. Liniste totala, de aceasta data vantul se pregateste de petrecerea dintre ani asa ca ne lasa sa ne vedem de drum. 
    Ne indreptam pe cararea batuta de alti drumeti la fel de indrazneti ca si noi. Ne indreptam spre Saua Batrana.


    Mereu mi-am spus ca gheata din par, barba sau caciula e rezultatul unor efecte speciale dar... nope. E gheata formata in urma temperaturilor turbate.


    Ajungem in sa si ne continuam traseul. Marcaje sunt putine asa ca ne ghidam dupa carare. Peisajele ne fascineaza si continam aventura in pas voios (nu putem incetini, nu luam pauze din cauza gerului napraznic).


    Cum sa te opresti cand descoperi peisaje de acest gen?



    Zarim o carare care se indreapta spre un varf. Nu stim ce varf e dar nepropunem sa ajungem pana sus, sa facem o mica pauza si apoi sa ne intoarcem. Timpul nu e alaturi de noi asa ca trebuie sa ne grabim.


    De sus, admiram privelistea care te lasa fara cuvinte (ajunsi acasa am aflat ca am ajuns pe Varful Surdu - altitudine 1961m).



     Cu parere de rau, incepem sa coboram in pas alert pentru ca e ora 14:30 si nu vrem ca inserarea sa ne prinda pe drum.


        Printre pasii grabiti, ne mai orim, mai respiram, mai admiram cadrele feerice.


    Si continuam...




    Ajunsi la drumul principal zambim mandri de noi. A fost cea mai frumoasa zi de iarna pe care am petrecut-o in natura!


    In jurul orei 16:30 ne imbarcam si ne intoarcem acasa cu zambete largi si foarte multumiti de aventura noastra. A fost ata de frumos incat nici nu mi-am dat seama ca incaltamintea mea avea talpile crapate din cauza frigului. Ha, ha! Acum trebuie sa incep vanatoarea de bocanci de iarna. Nu-i nimic, a meritat!
     Acestea fiind spuse, sper ca v-a placut mica noastra drumetie si va intreb daca... Poftiti la... o plimbare prin zapada?

Kiss Kiss Dee


You Might Also Like