Eu si Cecelia Ahern (topul meu)

sâmbătă, ianuarie 11, 2014 bydee-make-up 0 Comments

Hello ladies,

    Astazi va voi vorbi despre lumea minunata a cartilor, o lume pe care o neglijasem din cauza comoditatii sau a unor "scuze" inventate in care ma impotmoleam inainte de a incepe vreo lectura. Lista cu cartile pe care doream sa le adaug in portofoliu crestea si eu tot nu reuseam sa ma mobilizez.
    Apoi, incet, cu pasi marunti am inceput sa recuperez teren iar acum ma si laud cu succesele inregistrate in ultima perioada.
    Cred ca nu mai e un secret faptul ca Cecelia Ahern a fost autoarea anului 2013 (la concurenta cu Guillaume Musso, evident) alaturi de care mi-am petrecut o mare parte a putinelor clipe libere de care am beneficiat.
    Eu v-am propus un clasament al preferintelor mele (la grea treaba m-am inhamat ...), voi ati raspuns afirmativ propunerii mele asa ca astazi... avem top Cecelia Ahern.


    Am incercat sa va fac o prezentare scurta (mie nu-mi place sa aflu prea multe detalii din actiunea unei carti asa ca am preferat sa va starnesc interesul pentru fiecare in parte) si sa aduc cate un argument pentru fiecare pozitie din clasament.
    Acestea fiind spuse...preparati-va un ceai aromat si asezati-va comod in fata calculatorului fiindca va urma o postare luunga.....
1. P.S. Te iubesc - este cap de afis. Cine n-a auzit de carte, cu siguranta a auzit de film (care a fost excelent!). Mi-a placut foarte mult, a fost foarte emotionanta. Eu am inceput sa plang de la primele pagini in autobuz... (eram si intr-o perioada putin mai ... "gri" si poate si acesta a fost unul dintre factorii care au contribuit la mica mea explozie). Este o carte care are ca subiect princial dragostea, un sentiment care ramane viu chiar si dupa "ultimul gong". Are  nota zece din parte mea,  chiar merita un loc pe raftul bibliotecii voastre.
2 . Cadoul - a fost a doua carte pe care am citit-o. Pot sa spun ca am fost sceptica in privinta ei deoarece nu ma gandeam ca exista un subiect care sa se poata ridica la standardele lui P.S.: Te iubesc. Ei bine, exista! Si aceasta carte a fost terminata cu o avalansa de servetele. Aici, timpul si modul in care acesta e petrecut de personaj te face sa te gandesti la modul in care tu, omul care lectureaza paginile acestei carti iti petreci fiecare clipa. Are un final oarecum neasteptat (sau, eu ma asteptam sa se termine diferit ...) si  este captivanta. E genul de carte pe care doresti sa o citesti intr-un ritm cat mai lent pentru a nu o termina prea repede, dar de care nu te poti desparti...
3. O suta de nume a aparut neasteptat in biblioteca mea. O surpriza din partea Deenei...Dupa cum va spuneam si zilele trecute "fiecare dintre noi are o poveste extraordinara si Cecelia stie cum sa surprinda acest aspect prin intermediul randurilor care te fac sa nu mai lasi cartea pana nu o termini".  Nu vreau sa dezvalui mai mult din actiunea cartii fiindca mi se pare ca isi pierde farmecul.  
4. Intalnire cu viata - Cum ar fi sa te intalnesti cu viata ta? Cum ar arata avand in vedere ca ea/el te reflecta pe tine si nu doar ceea ce lasi sa se vada ci si ceea ce traiesti, simti sau ascunzi  "sub covor"? Daca nu arata asa cum ti-ai imaginat, ce faci pentru a-i imbunatati aspectul? Cam multe intrebari, nu-i asa? Acesta ar fi subiectul cartii in cauza. Asta-mi place la Cecelia. Te face sa-ti pui o gramada de intrebari referitoare la felul in care iti traiesti viata, la cum abordezi si solutionezi problemele cu care te confrunti.
5. Multumesc pentru amintiri  - mama mia ce mult mi-a placut! Din nou m-am intrebat, de unde reuseste sa se inspire. Atat de multe subiecte originale. Personajul principal feminin primeste ca "bonus" in urma unei transfuzii de sange si amintirile donatorului pe care si le insuseste ... simt ca am dezvaluit destul de mult dar nu puteam sa ma abtin sau sa fac  alta descriere.
6. Suflete pereche -  chiar daca nu-mi place sa stiu care este subiectul cartii, de aceasta data am intrebat-o pe Deena cum i s-a parut. Si mi-a spus: E o carte cu schimburi de mailuri.... Mi-am spus ca de data asta o sa fiu dezamagita. Gresit! E geniala! Schimburi de mailuri intre mai multe persoane care se cunosc mai mult sau mai puitn, relatii diferite, sentimente puternice. Excelenta! Nu ma gandeam ca o carte conceputa in acest mod poate sa fie atat de captivanta...
7. Cartea viitorului -  un nou subiect care prezinta un nou inceput pentru presonajul principal care este o pustoaica tanara si rasfatata care se trezeste fara bani si trebuie sa se adapteze noilor conditii. Cliseistic, nu? Ei bine, nu! Ea descopera un jurnal in care in fiecare seara apar evenimentele care vor avea loc in ziua urmatoare. Ce ziceti? Eu zic ca merita citita pentru ca e captivanta.
8. Prietenul nevazut - o carte cu si despre prietenii imaginari. M-a surprins din nou prin stilul sau inconfundabil de a prezenta desfasurarea actiunii astfel incat sa te faca sa n-o mai lasi din mana. Da, asta-i Cecelia!
9. Disparuti fara urma - din pacate e ultima pe lista findca actinea ei nu a fost atat de captivanta pe cat ma asteptam. Mi s-a arut ca actiunea a fost destul de previzibila, sau am mai intalnit undeva acest subiect (probabil in Cronicile din Narnia).

    Stiu ca am abuzat de cuvite ca : genial, excelent, captivant dar nu pot descrie in alt mod  cartile care mi-au placut atat de mult. Sper ca nu v-am plicitisit si ca ati reusiti sa lecturati postarea mea.

    Sunt curioasa, actiunea carei carti v-a atras cel mai mult?
    Daca mai aveti si alte intrebari, va stau la dispozitie pentru ca am si eu o intrebare pentru voi. 
    Ce carti motivationale imi recomandanti? In acest an doresc sa citesc si carti de acest gen, unele a caror actiune sa ma faca sa ma  ridic si sa fac ceva, care sa ma motiveze. Nu ma intereseaza cartile de genul "Mariuca s-a ambitionat, s-a concentrat si a facut primul milion de lei" ma intereseaza cele in genul filmelor The pursuit of happiness (In cautarea fericirii) sau The Bucket List (Ultimele dorinte). Ma ajutati?
    In acest an, motto-ul meu e: Mai bine sa fii optimist si sa gresesti decat sa fii pesimist si sa ai dreptate.

Kiss Kiss si un weekend de vis!


You Might Also Like