Recenzie: Cei doi domni din Bruxelles - Eric Emmanuel Schmitt

joi, noiembrie 12, 2015 bydee-make-up 0 Comments

Hello ladies,

    Inca si acum stau si ma gandesc de ce am amanat atat de mult lecturile acestui autor...
    Preferam romanele lungi, a caror actiune sa cuprinda cat mai multe detalii, dialoguri, trairi fara sa imi dau seama ca o nuvela bine scrisa ar putea sa transmita mult mai mult. Citeam recenzii, gaseam titluri iar apoi ma blocam in momentul in care vedeam ca o carticica de aproximativ 200 de pagini contine mai multe nuvele. Ce ar putea sa transmita acest autor prin intermediul a cateva pagini?
    Ei bine, dupa ce am citit una dintre cartile sale am realizat ca poate sa transmita foarte mult si de-atunci ii vanez toate titlurile. Am observat ca trebuie vanate deoarece pe libraria online pe care o frecventez cel mai des, se vand ca painea calda. Acum nu ma mai mir, nu mai caut explicatii.
     In momentul in care am vazut ca Cei doi domni din Bruxelles e in stoc, n-am stat pe ganduri, nu am citit nicio descriere si am actionat. Stiam ca n-o sa regret. Si am avut dreptate.


    Pe parcursul celor 232 de file, ne delectam cu cinci nuvele cu tema vieti virtuale care insotesc temeiul vietii reale si in final cateva ganduri ale autorului asternute in timp ce compunea aceste povesti care te pun pe ganduri, te invaluie cu sensibilitatea lor si iti starnesc o multime de sentimente.
    Ca de fiecare data, dragostea este pilonul principal care consolideaza fiecare poveste care te ia prin surprindere cu fiecare rand.
     Dupa ce am citit mai multe carti scrise de el, aveam impresia ca ii cunosc tiparul si ca n-o sa reuseasca sa ma surprinda si uneori chiar incercam sa fiu cu cativa pasi in fata sa. Incercam sa il iau eu prin surprindere pentru ca la sfarsit sa-i spun: Ha! Te-am prins! De acesta data stiam care va fi deznodamantul!
    Credeti ca am reusit? Da, de unde! Dupa cateva randuri reuseste sa intre in mintea ta si isi da seama ca incerci sa deduci care este firul actiunii. Ai impresia ca reusesti si apoi, dintr-o data totul explodeaza in fata ta iar intriga te depaseste ca si cand ai fi o testoasa care se ia la intrecere cu iepure. Da, acesta e Eric Emmanuel Schmitt!
     Poate ca la prima nuvela, Cei doi domni din Bruxelles, cu un subiect aparte si cu o sensibilitate iesita din comun, am reusit sa dibuiesc finalul dar celelalte m-au invaluit in mister si m-au lasat fara drept de replica.
    Chiar daca am terminat de ceva vreme lectura acestor nuvele stau si ma intreb ce as putea sa divulg, cum as putea sa va starnesc interesul fara sa fiu nevoita sa dezvalui prea mult pentru ca sunt convinsa ca mai exista persoane care, la fel ca mine, evita spoilerele si nu doresc sa stie nimic inainte sa parcurga filele unei carti.
     Acum, dupa ce am citit si recitit aceasta recenzie am decis sa n-o fac. Nu vreau sa intru in detalii si sa-i stirbesc frumusetea asa ca mi-as dori sa ma credeti pe cuvant cand spun ca merita. Daca v-am atras atentia, prefer sa va las pe voi sa descoperiti talcul care se afla in spatele fiecarei povestiri si in cazul in care ii veti da o sansa va rog sa reveniti aici si sa imi spuneti care e parea voastra. Daca imi dati sau nu dreptate.

Kiss Kiss Dee
     

You Might Also Like