Recenzie: Si muntii au ecou - Khaled Hosseini

marți, mai 03, 2016 bydee-make-up 0 Comments

Hello hello,

Stiu ca stiti deja ca imi doream foarte mult ca acest titlu sa se afle si in plamaresul meu si cu prima ocazie, profitand de venirea mini-vacantei, am intrat rapid in libraria online pe care o frecventez, am selectat rapid sectiunea beletristica si am inceput sa ma plimb alene printre titlurile care ma atrageau in mrejele lor.
    Desi pe wishlist-ul se aflau mai multe titluri, m-am oprit la Si muntii au ecou pentru ca mi-era tare dor de stilul lui Khaled Hosseini pe care il "cunoscusem" prin intermediul cartii Vanatorii de zmeie. Aceea a foast cartea care m-a convins ca subiectele care abordeaza viata oamenilor din Orientul Mijlociu merita mult mai mult interes din partea mea asa can-am stat pe ganduri si am mai adaugat cateva pe raftul bibliotecii mele.

Dar sa revenim la titlul de azi. Si muntii au ecou incepe invitandu-ne sa descoperim viata oamenilor simpli dintr-un satuc aflat la trei zile distanta de Kabul, Shadbagh. Totul pare simplu, viata destul de grea ne indeamna sa empatizam cu personajele principale si de asemenea ne face sa-i indragim pe cei doi frati Pari si Abdulah care asculta povestile incropite cu multa imaginatie de catre tatal lor. Dar cum autorul nostru stie sa adauge sare si piper in actiunea fiecarei carti pe care o scrie, acesta face ca drumul celor doi sa se desparta brusc fara mila, fara explicatii.
    La inceput si eu mi-as fi dorit sa aflu mai mult dar, pe parcursul fiecarei pagini am descoperit povestea din spatele povestii. Destul de incurcata, cu o multime de personaje secundare, povestea se desfasoara pe mai multe planuri incercand sa ne starneasca curiozitatea si sa descoperim viata fiecaruia dintre cei doi si pe langa ele, toata povara pe care au fost nevoiti sa o poarte cei care au fost faptasi la tragica despartire.
    Avand in vedere faptul ca totul s-a petrecut la o varsta frageda, Pari avand doar trei ani, aceasta isi uita radacinile si incepe o noua viata alaturi de mama sa, departe de Kabul, in Franta. Viata isi continua cursul mai lin sau mai involburat pentru fiecare dintre personajele noastre iar la sfarsit asteptam cu nerabdare sa descoperim daca cei doi se vor reintalni.
     Daca deznodamantul va fi asa cum vi-l imaginati, va las doar pe voi sa descoperiti deoarece stiti bine ca nu-mi place sa va impartasesc prea mult din actiunea unei carti.
     Ce pot sa va mai spun e ca, spre deosebire de Vantorii de zmeie aceasta carte mi s-a parut putin mai greoaie, si nu din cauza exprimarii ci din cauza tuturor personajelor secundare care se perinda prin povestea noastra. Mi s-a fi parut mult mai captivanta daca nu ar fi trebuit sa stau si sa ma gandesc cine cu cine, de cand pana cand dar daca aceasta a fost decizia autorului, trebuie sa i-o respectam, nu-i asa? Per total am avut de-a face cu o poveste emotionanta si da, la final mi-a fost greu sa-mi retin lacrimile dar, de aceasta data am reusit.
     In cazul in care va tenteaza, Si muntii au ecou poate fi achizitionata la un pret promotional de 32.03 lei de pe Libris, bineinteles.

Voi ati citit aceasta carte? Ce parere aveti despre ea?
    Ce imi mai recomandati?