Recenzie:Inainte sa te cunosc - Jojo Moyes

marți, august 09, 2016 bydee-make-up 0 Comments

Hello ladies,

    Stiu ca stiti ca-mi plac la nebunie cartile care au beneficiat de o ecranizare. Cu cat e mai mare valva care le insoteste, cu atat mai mult imi doresc sa le citesc. Inainte sa te cunosc este una dintre cartile care se incadreaza in aceasta categorie si-am asteptat cu nerabdare aparitia variantei traduse in graiul nostru.
    La un moment dat, am vazut ca o sa fie disponibila in curand in libraria online pe care o prefer asa ca pe la mijlocul lui iulie m-am grabit sa intru in sectiunea beletristica si sa vad daca e adevarat. Am vazut-o, si-am stiut ca o sa fie  mea si-a fost!


    Ca de obicei, nu stiam nimic despre actiunea in jurul careia se invarte subiectul sau, n-am dorit sa citesc nicio recenzie desi uneori imi mai sareau in ochi titluri ca: Extraordinara!Este o carte despre acceptare!Merita!
    Dupa ce i-am parcurs paginile am inteles despre ce vorbea lumea.
    Totul incepe simplu (asta in cazul in care sari peste prolog... daca-l citesti, incepi sa-ti pui niste intrebari) tanara Louisa Clark de 26 de ani, care inca mai locuieste cu familia si se intoarce acasa aducand niste vesti nu tocmai bune. Isi pierduse serviciul iar perspectiva unei noi angajari era sumbra. Chiar daca toata lumea o indeamna sa-si caute un alt job nu stie ce-si doreste afirmand ca ii placea la nebunie sa-si serveasca clientii la cafeneaua la care lucra si nu crede ca altceva ar putea sa egaleze palcerea socializarii cu diverse tipuri de oameni.
   Totusi, dupa o vizita la Ocuparea Fortelor de Munca decide sa dea o sansa unui job foarte bine platit ca ingrijitoare a lui Will Traynor, un tanar care a suferit un accident care l-a lasat invalid. Invins, aceptandu-si soarta si inchizandu-se in cochilia sa, Will este exemplul tipic de invalid care inca tanjeste dupa viata pe care a dus-o si nu mai accepta nimic de la viata.
    Desi povestea ne surprinde pe toti, inclusiv pe eroina principala care isi imagina o poveste frumoasa, o prietenie nascuta la prima vedere, aceasta reuseste sa ajunga pe fagasul normal dupa multe lupte. Will nu doreste sa ia parte la discutiile cu ea, ea incearca sa gaseasca subiecte comune si pana la urma reusesc sa descopere la cateva.
     Bineinteles, Jojo Moyes autoarea acestei carti, ne ia prin surprindere din nou, permitandu-i Loisei sa ia parte la o discutie intre mama si sora lui Will si sa afle ca acesta are un plan de sinuncidere asistata cu care trebuie sa fie de acord. Socul acestei vesti o nelinisteste dupa ce afla ca are la dispozitie mai putin de patru luni pentru a-l face sa-si accespte soarta, sa indrageasca viata si sa vada ca exista lucruri minunate care pot fi facute de persoanele cu dizabilitati.
    Cele doua personaje principale reusesc sa se apropie, sa aiba o legatura atat de stransa incat cu fiecare pagina pe care am parcurs-o am fost din ce in ce mai sigura de reusita sa. Totusi... va las pe voi sa descoperiti deznodamantul acestei povesti.
    Eu pot sa va mai spun doar ca este o carte care merita atentia noastra, a tuturor, e usor de parcurs, fara limbaje greoaie sau impopotonari. O lectura simpla, care te face sa razi adesea, sa empatizezi cu personajele principale, sale intelegi durerea si sa o inchei zambind si plangand in hohote. Nu dramatizez, credeti-ma!
    Ma bucur ca am descoperit-o pe Jojo Moyes si cu siguranta ii voi devora toate cartile. 

    Voi cunosteati aceasta poveste?

Kiss Kiss Dee

You Might Also Like