Poftiti la ... Carta?

duminică, martie 16, 2014 bydee-make-up 0 Comments

Hello ladies,


    Nu-i asa ca va era dor de postarile mele? Mie mi-era dor sa va povestesc despre locurile pe care le-am descoperit in Romania noastra cea frumoasa.
     Saptamana aceasta vremea frumoasa ne-a cauzat furnicaturi in talpi asa ca, am inceput sa inspectam teritoriul, sa ne facem planuri.
    Stiti deja care este mecanismul planificarii, asa ca nu va mai plictisesc cu noi detalii ci va spun ca, destinatia finala a fost Carta.
     De ce Carta? Datorita ruinelor, bineinteles.
    Situata la aproximativ 45 km de Sibiu, Carta "gazduieste" ruinele celei mai estice asezari ale ordinului calugarilor Cistercieni. Abatia a inceput sa fie construita in stil romanic in anul 1202 ca basilica cu trei nave, asemanatoare ca stil cu bisericile cisterciene burgunde din Franta. In secolul XIV-lea, aceasta a fost distrusa pentru prima data si este finalizata odata cu reparatiile dar, nu este fortificata. Din acest motiv in secolul al XV-lea otomanii reusesc sa o  asedieze, iar la sfarsitul aceluiasi secol, se fac ultimele reparatii, ordinul este dizolvat, iar abatia intra sub protectia orasului Sibiu.
    Cu informatia "la bord" ne-am grabit sa ajungem la destinatie cat mai repede pentru ca setea unor noi descoperiri fierbea in noi de foarte mult timp.
    Am ajuns rapid, am localizat obiectivul fara nicio problema. Prin pustietatea localitatii, ea iesea in evidenta, imbiindu-ne sa o vizitiam. Am achizitionat rapid biletele (5 lei persoana, nu se achita taxe suplimentare pentru fotografii) si am intrat.
    Primul sentiment a fost cel de liniste si am ramas impresionata de ordine si aspectul ingrijit care domnea peste tot.


    

    Parcela eroilor germani din Primul Razboi Mondial este amplasata in curtea Bisericii Evanghelice-Lutherane si a fost amenajata în 1926. In cadrul acestei parcele sunt 18 insemne de capatai si sunt inhumati 53 eroi germani. (Sursa: wikipedia)


    Interiorul bisericii este impecabil. Va trebui sa ma credeti pe cuvant, pentru ca din pacate nu am poze din interior.


    Datorita micului nostru ghid, o pustoaica de vreo 10 ani, am aflat ca putem sa urcam in turn. Am fost foarte bucurosi pentru ca nici nu ne gandisem sa intrebam daca se poate urca, deoarece prin toate cetatile/bisericle pe care le-am cutreierat era interzis accesul ( doar la Nocrich am mai avut voie sa urcam).
    Panorama este impresionanta, urcusul greu, pe trepte mici si marunte a meritat efortul.




    Dupa ce am coborat, am admirat si ruinele ...





    Am decis sa imprumutam ideea lui muradosmann (daca nu l-ati urmarit pana acum doresc sa va spun ca au un proiect incredibil numit Follow me) si sa incercam sa imortalizam in acelasi mod locatiile pe care le vizitam. Instagram-ul mi-a decupat prea tare fotografia de baza asa ca v-o arat aici, urmand ca, pe parcurs sa ne perfectionam.


    Concluzionez afirmand ca, ne-a placut foarte mult si ne bucuram ca am reusit sa bifam si acest obiectiv pe care il aveam in vizor inca de anul trecut.
    Acestea fiind spuse ... declar deschis sezonul excursiilor si, ca de obicei, va intreb: Poftiti la ... Carta?

Kiss Kiss Dee

You Might Also Like