Poftiti la .... Barajul Ridracoli (si nu numai)?

sâmbătă, iulie 06, 2013 bydee-make-up 0 Comments

Hello ladies,


    E timpul pentru o noua excursie. Aici va invitam la o scurta plimbare prin Forli, frumosul oras in care am zabovit pentru o saptamana.
    Dupa cateva zile in care ne-am plimbat printr-o canicula nesperata, prietenii nostri au decis ca ar fi cazul sa ne oxigenam si sa respiram putin aer racoros de munte. Destinatia aleasa a fost Barajul Ridracoli.
    Acesta este un baraj de greutate-arc care blocheaza fluxul de raului Bidente in apropierea orasului Ridracoli , formand un lac artificial si se afla la o distanta de aproximativ 80 km de Forli, pe care am parcurs-o in "doi timpi si trei miscari".
    In jurul lacului Ridracoli se afla Parcul National Casentino, o destinatie perfecta pentru drumetii si picnicuri.
    Primul lucru pe care l-am remarcat in momentul in care am ajuns la destinatie a fost curatenia, da curatenia! Nu vedeai un ambalaj sau vreun chistoc pe jos, totul era impecabil. Din cate am inteles, amenzile usturatoare te impiedica sa e gandesti sa arunci ceva pe jos sau sa rupi vreo floare.
    Atat aerul curat cat si frumusetea peisajului te lasa fara cuvinte si pe toata durata excursiei m-am simtit ca un musafir avand grija pe unde pasesc nedorind sa deranjez sub nicio forma nici macar un fir de iarba.




Dupa ce am admirat maretia barajului si am fotografiat tot ce era de fotografiat, ne-am indreptat catre zona in care era ancorat  vaporasul destinat micilor plimbari pe lac.
Timp de 40 de minute am beneficiat de o plimbare minunata, insotita de un scurt istoric al zonei prezentat de ghidul amabil care era la bord si care a raspuns tuturor intrebarilor adresate de publicul fascinat de impresionantul peisaj.




In cazul in care nu ma credeati, priviti si minunatia verde care ne-a insotit pana am ajuns la baraj. Totul e verde, viu, proaspat.


Si daca la postarea anterioara spuneati ca v-ar fi placut sa va impartasesc mai mult din experienta mea, m-am gandit sa va prezint si castelul medieval care ne-a intampinat e drumul catre Ridracoli.
Stiti deja ca suntem fascinati de vizitarea cetatilor, bisericilor fortificate & Co iar coincidenta face ca si prietenii nostri sa fie pasionati de aceleasi lucruri.
Am zarit castelul medieval  Cusercoli inaltandu-se semet pe o colina, am parcat si am inceput sa inspectam zona.
Drumul vechi, pavat cu piatra ne atragea sa urcam tot mai sus, vorba cantecului pana am ajuns la castelul care din pacate era inchis....


    Intreband in stanga si-n dreapta, am aflat ca, castelul este deschis doar pentru organizarea a diverse evenimente culturale altfel  accesul este restrictionat  si totusi.... un localnic amabil, ne-a oferit serviciile sale de "ghid" si un tur al zonei exterioare a acestuia.
    Castelul Cusercoli dateaza din secolul XII si a fost detinut de Arhiepiscopii de Ravenna, ulterior ajungand in proprietatea contelui Guidi (a mai multor generatii Guidi). In 1400 suprafata castelului a fost extinsa prin construirea de noi camere, o gradina exterioara si a bisericii Sf. Bonifaciu.
    Initial a fost locuit in permanenta, apoi a fost folosit pe post de destinatie  de vacanta iar apoi (nu numai la noi se intampla) lasat in paragina.
    In prezent autoritatile locale se ocupa de intretinerea acestui castel dar locuitorii satului sunt cam nemultumiti deoarece nu i se acorda atentia care i se cuvine. Chiar si ei au propus deschiderea acestuia pentru vizite iar veniturile obtinute in urma acestei activitati sa fie folosite pentru restaurare si intretinere dar propunerea lor a ramas fara raspuns (din nou, nu numai la noi se intampla).
    Accesul in interiorul castelului este permis localnicilor si studentilor Univesrsitatii de Arheologie Bologna (domnul cel amabil ne-ar fi lasat sa aruncam o privire si in interiorul castelului dar din pacate cheia nu era la dansul ci la un alt vecin care nu era acasa, m-a impresionat datorita pasiunii cu care ne prezenta fiecare detaliu, fiecare bucatica de istorie).



    
    Peisajul este deosebit de frumos, castelul mi se pare ca e intretinut excelent iar satul este atat de cochet, micut parca desprins dintr-un basm...
    Ziua petrecuta in aceste locuri minunate mi s-a parut perfecta, m-am relaxat, am savurat fiecare clipa si as repeta-o de nenumarate ori.
    La intoarcere eram atat de obosita incat am reusit sa atipesc (iar eu nu dorm niciodata in masina), lucru care mi-a dovedit ca nu sunt chiar atat de rezistenta pe cat imi imaginam dar daca iti place ceea ce faci si vrei sa vezi tot ce ti-ai propus, uiti si de oboseala si de caldura si profiti de tot ce ti se ofera.

Ce parere aveti despre propunerea de azi? De aceasta data v-am plictisit?
Poftiti sau nu?

Kiss Kiss si un weekend de vis!

You Might Also Like