Recenzie: Pictorita din Shangai - Jennifer Cody Epstein

marți, septembrie 20, 2016 bydee-make-up 0 Comments

Cunoasteti expresia Cine cauta, gaseste?
    Ei bine, doresc sa va anunt ca se poate aplica cu succes si in cazul cartilor. Dupa ce in urma cu cativa ani am fost cucerita de Memoriile unei gheise si acum cateva luni am descoperit-o pe Lisa See, mi-am dorit sa  imi mai continui aventurile pe taramul chinezesc. Zis si facut, am apelat la sursa celor mai mari tentatii (site-ul pe care am incetat sa il mai urmaresc deoarece lista titlurilor pe care le voiam crestea cu nemiluita) goodreads.com si am inceput cautarile. Nu a trebuit sa pierd prea mult timp deoarece Jennifer Cody Epstein aparea in topul cautarilor iar de cele mai mult ori recenziile titlurile sale beneficiau de note maxime-cinci stelute.
    Dupa ce m-am decis, am tasnit in libraria online pe care o prefer, am selectat sectiunea beletristica si am inceput cautarile. Pictorita din Shangai era primul titlu care imi atrasese atentia asa ca m-am bucurat enorm in momentul in care l-am zarit si bineinteles, l-am comandat.

Desi pe rafturile bibliotecii mele asteapta rabdatoare o multime de titluri atractive, n-am putut sa rezist in fata si am inceput-o fara sa stau pe ganduri.
    Bazata pe un caz real, povestea ne prezinta viata lui Pan Yuliang, o artista nonconformista  in adevaratul sens al cuvantului. Chiar daca  inceputul m-a dus cu gandul la Memoriile unei gheise, iar uneori ma intrebam daca o sa am de-a face cu o poveste similara, povestea se deplaseaza intr-o zona cu totul si cu totul diferita.
   Cred ca toata lumea cunoaste Memoriile unei gheise asa ca nu cred ca mai are rost sa va povestesc ceva despre prima parte a acestui roman dar pot sa va spun ca Yuliang reuseste sa scape de aceasta lume viciata datorita lui Pan Zanhua, un intelectual cu o pozitie sociala destul de buna care dupa ce poarta o discutie cu ea descopera ceea ce se afla dincolo de "ambalaj" si decide sa o salveze.
    Si daca ma asteptam ca povestea sa continue cu fluturasi si inimioare doresc sa va spun ca suspansul continua, Pan Yuliang isi descopera vocatia si incepe lupta pentru afirmare. Doreste sa fie vazuta pe plan de egalitate cu barbatii, incalca reguli si se straduieste sa obtina un tratament similar. Bineinteles, povestea ne poarta prin Shangai, Paris, Roma si spre sfarsit din nou prin China iar Pan Yuliang ne face sa ii admiram din ce in ce mai mult ambitia si determinarea.
    Va reusi sa ajunga Pan Yuliang acolo unde si-a dorit? Va avea parte de dragoste si urmasi care sa ii mosteneasca talentul? Va voi lasa pe voi sa descoperiti.
    Eu sper ca am reusit sa va trezesc putin interesul fata de acest titlu si in cazul in care va tenteaza doresc sa mai spun doar ca Pictorita din Shangai isi merita locul pe raftul bibliotecilor noastre.

Kiss Kiss Dee