Recenzie: Prima zi - Marc Levy

luni, decembrie 08, 2014 bydee-make-up 0 Comments

Hello ladies,

    Stiu ca stiti ca unul dintre noii mei autori preferati este Marc Levy si ca mi-as dori sa citesc cat mai multe carti scrise de el, chiar pe toate daca se poate. 
    Apetitul mi-a fost deschis prin intermediul cartii Unde esti? despre care v-am povestit cate ceva aici iar in urma cautarilor facute in libraria online pe care o vizitez cel mai des, am zarit un titlu care mi-a atras atentia. Este vorba despre Prima zi, despre care Le Parisien afirma scurt si la obiect: "O lectura minunata".
     Un autor care-mi place, un titlu care se bucura de multe laude, cum sa-i rezist?



    Am asteptat cu nerabdare momentul in care sa o strecor in programul meu care este foarte incarcat in ultima perioada (nu ma intrebati de ce pentru ca nu cunosc raspunsul), iar dupa ce am inceput lectura n-am putut sa o mai las din mana.
    Actiunea captivanta m-a facut sa pufai in clipa in care simteam ca somnul imi da tarcoale, sa ma ridic din pat si sa fac cateva exercitii pentru a-l alunga. Da, atat de captivanta este!
    Totul incepe simplu cu ea, Keira, o arheoloaga ambitioasa care, dezamagita in urma unei furtuni in desertul african se intoarce acasa deoarece rezultatul muncii sale fusese naruit iar resursele financiare epuizate. Nu se intoarce cu mana goala, ci cu o amuleta primita de la un tanar pe care il salvase in urma cu trei ani si de soarta caruia se ingrijise pana in momentul in care parasise valea Omo. O piatra speciala, a carei vechime nu putea sa fie identificata, cu proprietati speciale, chiar extraordinare.
    El, un astrofizician cu vise marete doreste sa afle cum s-a nascut Universul dar, din cauza lipsei resurselor financiare nu reuseste sa-si duca cercetarile la un nivel superior. Este convins de viitorul sau prieten, Walter, sa participe la un concurs in care sa-si prezinte tema iar cu ajutorul premiului de 2 milioane de dolari sa-si implineasca visul.
    Dupa cum puteti observa avem doua personaje care nu stau prea bine cu banii dar care au vise marete. Sa mai punem la socoteala si faptul ca cei doi se cunosc? Ei bine da, Adrian i-a fost profesor si intre scanteia fusese aprinsa in urma cu multi ani.
     Nu pot sa ma abtin si va mai ofer un mic spoiler, deoarece in lipsa sa nu as putea continua firul povestii. Datorita pasiunii cu care isi expune teza, Keira castiga o parte din marele premiu si are posibilitatea sa se intoarca la cautarile sale dar ii lasa lui Adrian micul talisman iar acesta observa fenomene stranii pe care nu si le poate explica.
   Bineinteles ca in scena intra si alte personaje care incearca sa-i impiedice pe cei doi sa afle mai multe despre originea si proprietatile micului talisman dar ei nu renunta iar actiunea isi continua firul palpitant pe parcursul celor 480 de pagini pe care pe cuvant ca nu mi-am dat seama cum le-am parcurs.
    Ce reprezinta micul talisman si ce se va intampla cu cele doua personaje pana la final? Va las pe voi sa descoperiti dar va mai impartasesc un mic secret: actiunea se continua si in Prima noapte asa ca pregatiti-va pentru mult suspans.
   Eu va spun doar atat. Daca va e pofta de o lectura care se parcurge usor si care va va tine "in priza" pe tot parcursul sau, atunci Prima zi este raspunsul castigator.

Voi ati citit-o? 

Kiss Kiss si o saptamana ca-n filme!


    

You Might Also Like