Poftiti la ... Alba Iulia?

sâmbătă, octombrie 26, 2013 bydee-make-up 0 Comments

Hello ladies,


    Ce ciudat mi se pare sa redescopar locuri pe care le-am vizitat in trecut si carora nu le-am oferit importanta... 
    Cel mai recent exemplu este Alba Iulia. Imi amintesc si acum friguroasele zile de 1 decembrie cand doamna invatatoare ne transporta in excursii la Alba Iulia. Tot ce imi mai amintesc de atunci sunt cateva statui si o dardaiala buna. Anii au trecut, am mai vizitat cetatea si in liceu dar fara sa-i dau prea multa atentie ( oare ce cautam atunci?) iar in momentul in care am citit postarea scrisa de Brumarica m-am gandit sa o vizitez din nou.
    Toate bune si frumoase, cu planul pus la punct dupa o decizie luata intr-o dimineata de sambata. Ne-am echipat rapid dupa ce am vazut ca norii incep sa se imprastie si am "taiat-o" catre Alba Iulia. Am avut noroc, in Sebes nu am stat (prea mult) la coada asa ca dupa aproximativ o ora si jumatate priveam zambind intrarea in cetate.
    Cred ca astazi o sa va prezint mai multe poze decat cuvinte deoarece pe mine m-a lasat fara cuvinte. Arata exceptional, si nu exagerez absolut deloc! Impecabila!
    In cazul in care doriti mai multe informatii decat cele pe care vi le voi oferi eu, cu un click aici puteti afla tot ce va intereseaza, tururi virtuale si stiri . Eu mi-am permis sa preiau cateva informatii pe care sa vi le prezint: " Cetatea bastionara de tip Vauban de la Alba Iulia a fost construita intre anii 1715-1738 in contextul instaurarii stapanirii habsburgice in Transilvania. Autoritatile habsburgice au vazut in noua fortificatie una cu un rol important, atat in sistemul de aparare impotriva turcilor, dar si de consolidare a puterii lor in teritoriile ocupate. Astfel, urma sa devina fortificatia principala a Transilvaniei, mai ales ca era construita dupa cele mai noi metode de fortificare ale vremii, inspirate de sistemele concepute de arhitectul militar francez, maresalul Vauban. Fortificatia bastionara de la Alba Iulia este aparata de trei sisteme de fortificatii. Acestea adopta forma unui heptagon neregulat, cele sapte bastioane conferindu-i o imagine stelata, caracteristica cetatilor de acest tip.
Bastioanele cetatii le regasim astazi, la fel ca la inceputuri, purtand aceleasi nume ca si in trecut: Trinitatea cel mai mare bastion, putand fi recunoscut dupa blazonul incoronat cu campuri multiple si frunze de acant -, Sfantul Stefan, Eugeniu de Savoia, Sfantul Mihail, Sfantul Carol, Sfantul Capistrano si Sfanta Elisabeta - via: turism.apulum.ro"

    Pot sa va spun ca ne-am plimbat timp de cinci ore fara sa ne oprim decat la un mic popas, la un kurtos kolacs pe o bancuta (totul era prea frumos pentru a pierde minute pretioase la vreo terasa). Temperatura a fost perfecta, soarele ne-a rasfatat din plin, cateva adieri ale vantului ne-au racorit, pot sa spun ca a fost prima zi de toamna pe care am iubit-o!
    Nu am specificat la inceputul postarii, dar am facut aceasta mini excursie la sfarsitul lunii septembrie. De ce postez doar acum? Pentru ca mi-a fost foarte greu sa triez pozele, deoarece sunt extraordinare (modesta de mine...) iar dupa ce cu chiu cu vai am reusit sa le sortez m-am chinuit destul de mult sa le incarc.
     Important e ca am reusit, iar astazi va invit la o plimbare prin aceasta cetate magnifica.

 
    Am colindat cetatea-n lung si-n lat iar pentru o extra doza de istorie am achitat 10 lei si am putut sa vizitam: spanzuratoarea (nu ca as fi fost foarte curioasa), caponiera - tunel de legatura in lucrarile de fortificatie, temnita si artileria (m-a facut foarte curioasa).
    Am ramas impresionata de personalul din cetate. Erau imbractati in uniforme specifice si era foarte amabili.



    Oare mai are rost sa mai spun ceva?
   Pe mine m-a impresionat, m-a lasat fara cuvinte si va spun sincer ca, cocureaza serios cu Sighisoara care pana acum era orasul meu "de suflet". Acum am doua preferate si sper ca pe lista mea sa adaug mereu orase cel putin la fel de frumoase.
    Nu am nimic de obiectat si ma repet, stiu ... cetatea mi s-a parut impecabila.

Acestea fiind spuse ... Poftiti la ...Alba Iulia?

Kiss Kiss si un weekend de vis!

You Might Also Like