Poftiti la ... Rapa Rosie?

duminică, octombrie 13, 2013 bydee-make-up 0 Comments

Hello ladies,

    Ieri am reusit sa mai bifam o locatie de pe lista intocmita si prezentata aici la sfarsitul anului trecut. Am fost atat de impresionata de acest loc incat m-am mobilizat si am scris articolul repede repejor gandindu-ma ca poate voi reusi sa profitati de zilele frumoase de toamna si sa vizitati Rapa Rosie.
    Cred ca am ales anotimpul perfect pentru aceasta excursie deoarece paleta coloristica este impresionanta iar peisajul te lasa fara cuvinte. Nu ma credeti? Va voi demonstra imediat.

    Sa incepem cu inceputul. Ca de obicei, ne-am trezit dis-de-dimineata iar la ora 10 (am asteptat ca temperatura de afara sa creasca putin) scoteam nasul afara pregatiti de o noua aventura. 
    In cazul in care nu stiati, Rapa Rosie se afla in judetul Alba la trei kilometri de Sebes. Este o rezervatie geologica, care se intinde pe o suprafata de 10 hectare. Ceea ce o face atat de deosebita este culoarea rosiatica a peretilor sai cu inaltimi cuprinse intre 80 si 100 metri si, de asemenea formele conice ale acestora.
     Drumul pana la Sebes a fost mai "aerisit" ca niciodata  asa ca am ajuns rapid. La intrarea in Sebes dinspre Sibiu veti vedea un Petrom (pe partea stanga) si un giratoriu. La giratoriu virati dreapta intrand pe strada Garii, mergeti inainte pana la o intersesctie mai mare (cred ca a doua intersectie) si virati dreapta pe strada Calarasilor.  Strabateti strada Calarasilor si ajungeti la "autostrada" unde virati stanga, exact pe langa ea. Un domn ne-a explicat ca trebuie sa mergem drept inainte pana vedem un pod pe sub care sa traversam "autostrada". Ei bine podul nu e pod este un culoar pe sub autostrada, si am avut noroc cu un marcaj fiindca altfel l-am fi ratat. Am virat stanga si am inaintat, apoi dreapta pe o carare fiindca altfel nu o pot numi si am lasat masina pentru a merge pe jos. Dupa aproximativ 40 minute am ajuns. Prietenul meu e convins ca existau si alte drumuri mai "practicabile" (pe langa cel pe care l-am ratat pe strada Calarasilor in dreptul unei unitati militare trebuia sa viram stanga) dar pana la urma am ajuns la destinatie si acesta este cel mai important aspect.
    Peretii rosiatici, calcarosi se vad din Sebes iar pe masura ce ne apropiam eram pur si simplu fermecati de peisaj. Pe langa frunzele in colori galbui, ruginii si verzi nuanta acestor roci era intensificata si privindu-le iti dadeau o satre de bine, o bucurie pe care o simti de fiecare data cand descoperi ceva nou.
     Fapte, nu doar vorbe? Priviti!
     Pentru a ajunge la destinatie trebuie sa traversati o padurice care te duce cu gandul la licurici si zane, atat e de frumoasa. La un moment dat cararea se bifurca. Noi am mers prima data in partea dreapta si drumul a fost mai usor (ne-am facut incalziea pentru ce urma) in partea stanga, drumul este mai abrupt si e nevoie de o doza suplimentara de atentie.


Dupa ce traversati frumoasa padurice, puteti admira Rapa Rosie.






Am luat o mica amintire:

    Si...prima mea poza de acest gen. Le-am admirat mereu si de acum inainte o sa culeg de peste tot o poza cu incaltamitea cu care am strabatut drumul. Nu-i asa ca sunt simpatice?


     Ca tot veni vorba de incaltaminte. Bocancii au ajuns in fruntea wishlistului meu. In timp ce ma chinuiam sa escaladez zona, un domn, de varsta a 3-a a parcurs tot traseul fara sa schiteze niciun semn de oboseala. Zambea, satisfacut in momentul care a ajuns sus. Ne-a vandut un pont pentru o noua locatie pe care dorim sa o vizitam (Groapa Ruginoasa - Apuseni) si mi-a aratat incaltamintea spunandu-mi ca bocancii sunt foarte importanti (stiam, dar dnsul m-a convins ca am nevoie de ei). Am bagat la bibilica asa ca, trebuie sa fac aceasta achizitie pentru anul viitor (nu mai spun nimic de conditia fizica pe care o avea dansul, m-a facut sa imi doresc sa ma fac mica, mica si sa ma ascund sub bucatica pe care v-am aratat-o mai sus).
    Acestea fiind spuse, ma bucur ca am decis sa faem aceasta mica excursie si sa profitam de superba zi de toamna care a fost atat de generoasa cu noi.
    Va spun cu mana pe inima ca e o zona care merita vizitata.

    Ce spuneti? Poftiti la ... Rapa Rosie?

Kiss Kiss Dee
 
   

You Might Also Like